25Σεπτέμβριος2017

Βρίσκεστε εδώ: Πρωτοσέλιδο | Πολιτική | Λάζαρος Ασμής: "Οι εκλογές και η επόμενη μέρα για την εκπαίδευση εντός του 3ου μνημονίου"

Πολιτική επικαιρότητα ενημέρωση για ότι λένε και κάνουν οι πολιτικοί στην Ελλάδα

Λάζαρος Ασμής: "Οι εκλογές και η επόμενη μέρα για την εκπαίδευση εντός του 3ου μνημονίου"

Λάζαρος Ασμής: "Οι εκλογές και η επόμενη μέρα για την εκπαίδευση εντός του 3ου μνημονίου"

Διάγοντας τις τελευταίες μέρες ίσως της πιο καταθλιπτικής προεκλογικής περιόδου, δεν μπορούμε σίγουρα να κάνουμε όνειρα για την παιδεία.

Μόνο προσευχές αποφυγής του εφιάλτη μπορούμε να κάνουμε. Και αυτό γιατί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, με τις ευλογίες των: Ν.Δ, ΠΑΣΟΚ και ΠΟΤΆΜΙΟΥ, «παρέδωσε γη και ύδωρ». Αποδέχτηκε την ισχύ του αντιδραστικού νόμου της Διαμαντοπούλου για το «νέο σχολείο» και τον νόμο 4186/2013 του Αρβανιτόπουλου, καθώς και την ολοκληρωτική συμμόρφωση στην έκθεση του ΟΟΣΑ του 2011. Αποδέχτηκαν δηλαδή όλα, όσα το εκπαιδευτικό κίνημα αγωνίστηκε να ανατρέψει όλο το προηγούμενο διάστημα. Όλα αυτά μάλιστα διατυπώνονται, όχι μόνο ως γενικές διατάξεις αλλά ως συγκεκριμένα προαπαιτούμενα που θα δοθούν σε συγκεκριμένες ημερομηνίες .

Την προηγούμενη προεκλογική περίοδο διατυπώναμε αιτήματα που σήμερα φαντάζουν ως ματαιόδοξες επιδιώξεις, μετά από αυτά που υπογράφηκαν στο 3ο μνημόνιο από τους «συντρόφους» και το υπόλοιπο μόνιμο μνημονιακό προσωπικό της χώρας.

• Τότε, μιλώντας για την αποκατάσταση των παιδαγωγικών συνθηκών διδασκαλίας, λέγαμε ότι θα πρέπει να πάψουν να στοιβάζονται τα παιδιά σε 27άρια τμήματα. Σήμερα υπάρχει μια τεράστια προσπάθεια να καλυφθούν τα κενά των εκπαιδευτικών με αυστηρή και καταχρηστική ερμηνεία του σχετικού νόμου. Τα νούμερα να μας βγουν και τα άλλα είναι δευτερεύοντα.
• Τότε ζητούσαμε να υπάρξει μέριμνα για την αποφυγή του φαινομένου των χαμένων ωρών, σήμερα δεν έχουμε ούτε έναν αναπληρωτή στα σχολεία, εξ αιτίας της ανικανότητας του απερχόμενου υπουργείου να διεκπεραιώσει απλές γραφειοκρατικές διαδικασίες. Και αν ακόμα έρθουν αυτοί θα είναι με το «σταγονόμετρο». Τα περί μονίμων διορισμών βέβαια πάνε περίπατο, όπως συνηθίζεται όλη την τελευταία πενταετία.
• Τότε αντιδρούσαμε στις συγχωνεύσεις των σχολείων, όμως υπάρχει σαφέστατη δέσμευση γι α επιπλέον «εξορθολογισμό τάξεων και σχολείων» έως τον Απρίλιο του 2016.
• Ζητούσαμε και ζητάμε επειγόντως την χρηματοδότηση των σχολικών μονάδων αλλά υπάρχει σαφής δέσμευση για μείωση του, ήδη πενιχρού, κόστους της εκπαίδευσης.
• Από την άλλη μέχρι το Δεκέμβριο 2015 θα παραδοθεί η Επαγγελματική Εκπαίδευση ως βορά στις ορέξεις της αγοράς. Οι μαθητές των ΕΠΑΛ δια μέσου της μαθητείας θα μετατρέπονται σε θεσμοθετημένα θύματα απλήρωτης – ανασφάλιστης εργασίας.
Και βέβαια ο κατήφορος δεν σταματά ούτε και στα ζητήματα των εργασιακών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.
• Ποια αποκατάσταση των μισθών και ποιος 13ος και 14ος μισθός; Είναι σαφής η δέσμευση για νέο μισθολόγιο από τον Ιανουάριο του 2016. Δεν νομίζω να αμφιβάλλει κανείς ότι περιμένουμε νέα μισθολογική επιδρομή.
• Από την άλλη μέχρι των Ιούνιου του 2018 (το αργότερο) θα πρέπει να έχει γίνει η «Ευθυγράμμιση αριθμού διδακτικών ωρών ανά μέλος προσωπικού και αναλογία μαθητών ανά εκπαιδευτικό, με βέλτιστες πρακτικές ΟΟΣΑ». Δεν νομίζω μάλιστα ότι θα περιμένουν μέχρι τότε για την αύξηση του ωραρίου, καθώς ήδη ο απερχόμενος υπουργός το νομιμοποίησε ως δυνατότητα.
• Σε αυτό το σημείο δεν θα πρέπει να ξεχνάμε τα όσα λέγονται περί εθελοντικής-απλήρωτης εργασίας. Όλες οι προηγούμενες ακραίες μνημονιακές σκέψεις ετοιμάζονται να λάβουν «σάρκα και οστά».
• Επιπλέον σε όλα αυτά μέχρι τον Δεκέμβριο 2016 θα έχει ολοκληρωθεί η «Θέσπιση νέου συστήματος μόνιμης κινητικότητας με χρήση περιγραφής καθηκόντων και σύνδεση με ηλεκτρονική βάση δεδομένων που θα έχει και τις κενές θέσεις»
• Και από όλα αυτά δεν μπορεί να λείπει η αξιολόγηση. Όχι πολύ μακριά. Μέχρι το Νοέμβριο 2015 θα πρέπει να έχει παραδοθεί η «νομοθέτηση νέου πλαισίου αξιολόγησης των επιδόσεων όλου του προσωπικού στο Δημόσιο, με σκοπό καλλιέργεια πνεύματος επίτευξης αποτελεσμάτων». Ενώ μέχρι τον Απρίλιο 2016 θα έχει επικαιροποιηθεί η Έκθεση ΟΟΣΑ του 2011 για αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα. Η αξιολόγηση των αναξιοπαθούντων από ένα ανάξιο πολιτικό προσωπικό.
Είναι ξεκάθαρη λοιπόν η διάθεση των θεσμών να προχωρήσουν στην άλωση του δημοσίου σχολείου και να κάνουν πραγματικότητα τα όσα φαντασιώνονται εδώ και μια πενταετία. Είναι επίσης φανερό ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει ένα διευρυμένο μνημονιακό μπλοκ (ΣΥΡΙΖΑ, ΑΝΕΛ, ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΠΟΤΑΜΙ) που είναι έτοιμο να προσφέρει τις υπηρεσίες τους προς αυτήν την κατεύθυνση.

Από την άλλη υπάρχει έντονη η απογοήτευση στον κόσμο για τη μεταστροφή και την ενσωμάτωση, των μέχρι χθες, αντιμνημονιακών δυνάμεων (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ) που φαίνεται να παίρνει την μορφή της αποχής ή του λευκού, που το εκλογικό σύστημα μετατρέπει σε μπόνους για τα μεγάλα κόμματα. Όμως η το 62% του μεγάλου ΟΧΙ του δημοψηφίσματος, δεν μας επιτρέπει παρά να κάνουμε «το ξεπούλημα της Ελπίδας» οργή. Ο λαός θέλει και μπορεί.

Ήρθε η ώρα ως κίνημα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας. Πρέπει ο οποιοσδήποτε από εμάς να πάψει να εναποθέτει τις ελπίδες του αποκλειστικά σε αλλότρια πολιτικά σχήματα και να αναπτύξουμε ένα δυναμικό κίνημα, το οποίο θα διεκδικεί χωρίς μεσάζοντες τη δωρεάν εκπαίδευση για τους μαθητές μας και την αξιοπρέπεια στη δουλειά μας. Ένα κίνημα που μαζί με τους αγρότες, τους συνταξιούχους τους εργάτες και τους ανέργους θα ρίξουν καιάδα το «ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ» που βρωμούν από την πολιτική σαπίλα των μνημονίων τους.

Η Ελπίδα και αν προδόθηκε ο Αγώνας δεν σταματά!

myILIAnews.grΕιδήσεις-Ενημέρωση από την Ηλεία, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο!