23Ιούνιος2026

Βρίσκεστε εδώ: Πρωτοσέλιδο | Ελλάδα | Δήμος Πηνειού: Ημερίδα για την ΟΧΕ και το ΕΣΠΑ 2021-2027 [PHOTOS]

Οι Εξελίξεις στην Ελλάδα - Ειδήσεις τελευταία νέα και επικαιρότητα

Δήμος Πηνειού: Ημερίδα για την ΟΧΕ και το ΕΣΠΑ 2021-2027 [PHOTOS]

Ο Δήμος Πηνειού παρουσίασε

ενταγμένα έργα και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις άνω των 13,4 εκατ. Ευρώ από την ΟΧΕ και το ΕΣΠΑ 2021-2027

Με ιδιαίτερα μεγάλη συμμετοχή πραγματοποιήθηκε στο Κουρβισιάνειο Πολιτιστικό Κέντρο Γαστούνης η ημερίδα με θέμα την Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση (ΟΧΕ) Παράλιου Μετώπου Αχαΐας – Ηλείας και το Πρόγραμμα «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», την οποία συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Πηνειού, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027».

Η εκδήλωση αποτέλεσε μια ουσιαστική ευκαιρία ενημέρωσης των πολιτών, των παραγωγικών φορέων και της τοπικής αυτοδιοίκησης για τις δυνατότητες που προσφέρει η προγραμματική περίοδος 2021-2027 , αλλά κυρίως για την παρουσίαση των ήδη ενταγμένων έργων και των εξασφαλισμένων χρηματοδοτήσεων που υλοποιούνται στον Δήμο Πηνειού.

Την ημερίδα συνδιοργάνωσαν ο Δήμος Πηνειού, η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και η Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», με στόχο την παρουσίαση των αναπτυξιακών δυνατοτήτων που δημιουργεί η Ολοκληρωμένη Χωρική Επένδυση του Παράλιου Μετώπου Αχαΐας – Ηλείας, των χρηματοδοτικών ευκαιριών του ΕΣΠΑ 2021-2027 και των έργων που ήδη υλοποιούνται ή προετοιμάζονται στον Δήμο Πηνειού.

Ενταγμένα έργα Α΄ Προτεραιότητας της Στρατηγικής ΟΧΕ

Ανάπλαση Βορειοανατολικού Κέντρου Γαστούνης και περιοχής ΟΣΕ

Προϋπολογισμός: 5.945.426,98 €

Η πράξη περιλαμβάνει:

  • Υποέργο 1: Ανάπλαση Βορειοανατολικού Κέντρου Γαστούνης και περιοχής ΟΣΕ – 4.700.000,00 €
  • Υποέργο 2: Υπογειοποίηση εναέριων δικτύων Μέσης και Χαμηλής Τάσης ΔΕΔΔΗΕ – 1.227.426,98 €
  • Υποέργο 3: Παρακολούθηση σκαπτικών εργασιών από αρχαιολόγο – 18.000,00 €

Το έργο βρίσκεται σε φάση υλοποίησης, καθώς έχουν υπογραφεί οι συμβάσεις με τον ανάδοχο και τη ΔΕΔΔΗΕ, έχει υπογραφεί το Μνημόνιο Συνεργασίας με το Υπουργείο Πολιτισμού και έχουν ήδη ξεκινήσει οι εργασίες.

Κατασκευή πεζοδρομίων για την προσβασιμότητα ΑμεΑ από τον οικισμό Γλύφας έως την Παραλία Γλύφας και το Ιονικό Χωριό

Προϋπολογισμός: 2.421.161,23 €

Ενταγμένα έργα του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027»

Επεμβάσεις στο Γενικό Λύκειο – Ημερήσιο Γυμνάσιο Βαρθολομιού

Προϋπολογισμός: 990.000 €

Το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχει υπογραφεί η σύμβαση και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.

Αναβάθμιση – Επεμβάσεις Α΄ Δημοτικού Σχολείου Γαστούνης

Προϋπολογισμός: 495.000 €

Το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχει υπογραφεί η σύμβαση και έχουν ξεκινήσει οι εργασίες.

Αναβάθμιση – Επεμβάσεις Α΄ Δημοτικού Σχολείου Βαρθολομιού

Προϋπολογισμός: 994.000 €

Ένα σημαντικό έργο που έχει ήδη ενταχθεί και αναμένεται να δημοπρατηθεί αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απαιτούμενης νομοθετικής ρύθμισης σχετικά με τα συστήματα θέρμανσης, ώστε να εφαρμοστεί η βέλτιστη τεχνική λύση για το συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα.

Κατασκευή Προσθήκης Α΄ Νηπιαγωγείου Γαστούνης

Προϋπολογισμός: 980.000 €

Η δημοπράτηση του έργου έχει προγραμματιστεί για τις 29 Ιουνίου 2026.

Προμήθεια εξοπλισμού για την πρόληψη και αντιμετώπιση πυρκαγιών Δήμου Πηνειού

Προϋπολογισμός: 253.586,66 €

Οι συμβάσεις έχουν υπογραφεί, έχει ήδη παραληφθεί ο φορτωτής – εκσκαφέας και αναμένεται η παραλαβή του υδροφόρου οχήματος.

Επιπλέον ιδιαίτερη βαρύτητα δίδεται και στην κοινωνική πολιτική, με ενταγμένες δράσεις που αφορούν τη δημιουργία νέας Δομής Παροχής Βασικών Αγαθών – Κοινωνικού Παντοπωλείου και νέου Κέντρου Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων (ΚΗΦΗ), συνολικού προϋπολογισμού περίπου 447.000 ευρώ. Προς την ίδια κατεύθυνση, έχουν υποβληθεί στην ΟΧΕ προς αξιολόγηση προτάσεις ύψους 876.897 ευρώ για τη λειτουργία και τις υποδομές Κέντρων Γειτονιάς Ρομά, με στόχο την ενίσχυση της κοινωνικής ένταξης και της ισότιμης πρόσβασης στις υπηρεσίες.

Οι παρεμβάσεις αυτές λειτουργούν συμπληρωματικά και συνθέτουν ένα συνεκτικό αναπτυξιακό πλέγμα που συνδέει την εκπαίδευση, την προσβασιμότητα, την κοινωνική μέριμνα, την πολιτική προστασία και την τοπική ανάπτυξη, δημιουργώντας ισχυρές προοπτικές για τον Δήμο Πηνειού.

Ανάπτυξη με σχέδιο και συνέργειες

Στην ομιλία του, ο Δήμαρχος Πηνειού κ. Αλέξης Καστρινός τόνισε ότι η ΟΧΕ αποτελεί ένα ολοκληρωμένο αναπτυξιακό εργαλείο και όχι ένα απλό χρηματοδοτικό πρόγραμμα, επισημαίνοντας ότι όλα τα έργα λειτουργούν συμπληρωματικά μεταξύ τους και σε συνέργεια με έργα που έχουν ήδη ολοκληρωθεί από άλλες χρηματοδοτικές πηγές.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύνδεση της Ανάπλασης του Βορειοανατολικού Κέντρου Γαστούνης με τις πρώην Αποθήκες ΑΣΟ, οι οποίες έχουν ήδη αποκατασταθεί και αποτελούν τη βάση για τη δημιουργία ενός σύγχρονου Εκθεσιακού και Συνεδριακού Κέντρου Αγροτικών και Μεταποιημένων Προϊόντων, Πολιτισμού και Επιχειρηματικότητας, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την αναπτυξιακή προοπτική του Δήμου.

Ο Δήμαρχος υπογράμμισε επίσης ότι οι εντάξεις έργων δεν αποτελούν αποτέλεσμα συγκυριών, αλλά προϊόν ώριμων μελετών, τεκμηριωμένων προτάσεων, στενής συνεργασίας με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας και την Ειδική Υπηρεσία Διαχείρισης και συστηματικής δουλειάς των υπηρεσιών του Δήμου.

Με ήδη ενταγμένα έργα και δράσεις άνω των 13,4 εκατ. ευρώ από ΟΧΕ και ΕΣΠΑ 2021-2027 αλλά και με νέες ώριμες προτάσεις σε στάδιο προετοιμασίας, ο Δήμος Πηνειού συνεχίζει να αξιοποιεί κάθε διαθέσιμο χρηματοδοτικό εργαλείο, υλοποιώντας ένα συνεκτικό αναπτυξιακό σχέδιο που βελτιώνει την καθημερινότητα των πολιτών και δημιουργεί ισχυρές προοπτικές για την επόμενη ημέρα της περιοχής.

Ο κ. Καστρινός δεν παρέλειψε να ευχαριστήσει τον Περιφερειάρχη Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριο Φαρμάκη, τη Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας καθώς και τις Υπηρεσίες του Δήμου Πηνειού.

«Μοναδικά φυσικά και αναπτυξιακά χαρακτηριστικά»

Στην εισήγησή του ο Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδας κ. Νεκτάριος Φαρμάκης υπογράμμισε ότι ο Δήμος Πηνειού δεν αποτελεί απλώς έναν συμμετέχοντα στη Στρατηγική της ΟΧΕ, αλλά έναν από τους βασικούς κινητήριους μοχλούς της, επισημαίνοντας ότι διαθέτει μοναδικά φυσικά και αναπτυξιακά χαρακτηριστικά, από το δελταϊκό τοπίο του ποταμού Πηνειού και το δημόσιο δάσος των Θινών έως τα ισχυρά αστικά κέντρα της Γαστούνης, του Βαρθολομιού και του Τραγανού.

Όπως ανέφερε, μέσω της ΟΧΕ κατευθύνονται σημαντικοί πόροι προς τον Δήμο Πηνειού, με έμφαση στην προστασία του περιβάλλοντος, την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και την κοινωνική ένταξη, με στόχο τη σύνδεση της παραλιακής ζώνης με την ενδοχώρα και τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας για τον επισκέπτη και μιας καλύτερης καθημερινότητας για τον κάτοικο. Στο πλαίσιο της ημερίδας παρουσιάστηκαν οι παρεμβάσεις που συγκροτούν τον πυρήνα του νέου αναπτυξιακού σχεδιασμού του Δήμου. «Πρόκειται για έργα που θα αποτελέσουν τη «ραχοκοκαλιά» της ανάπτυξης τα επόμενα χρόνια, ενισχύοντας την προσβασιμότητα, την επισκεψιμότητα, την ποιότητα ζωής και την τοπική οικονομία».

Μεταξύ άλλων, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο Ιππικό Κέντρο Δήμου Πηνειού, στην κατασκευή της παραλιακής οδού στα όρια του Δήμου, στα δίκτυα ποδηλατοδρόμων στο δάσος Θινών Βαρθολομιού και στη διαδρομή Γαστούνη – Καβάσιλα, στις αστικές αναπλάσεις στη Γαστούνη, στην περιοχή του ΟΣΕ και στο Βαρθολομιό, καθώς και σε παρεμβάσεις που αφορούν την ενεργειακή αναβάθμιση σχολικών μονάδων και τη δημιουργία νέων εκπαιδευτικών υποδομών.

«Ενιαίο αναπτυξιακό σχέδιο»

Η Προϊσταμένη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Περιβάλλοντος του Δήμου Πηνειού, Νίκη Κοκκαλιάρη, παρουσίασε αναλυτικά τα ήδη ενταγμένα έργα του Δήμου στο πλαίσιο της ΟΧΕ και του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα 2021-2027», συνολικού προϋπολογισμού άνω των 13,4 εκατ. ευρώ, καθώς και τα στάδια που απαιτούνται από την αρχική ιδέα μέχρι τη δημοπράτηση, τη συμβασιοποίηση και την υλοποίησή τους.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στον ρόλο των Τεχνικών Υπηρεσιών στη νέα εποχή του ΕΣΠΑ, επισημαίνοντας ότι η επιτυχία μιας χρηματοδότησης δεν εξαρτάται μόνο από τη διαθεσιμότητα των πόρων, αλλά από την ύπαρξη ώριμων μελετών, την τεχνική και διοικητική επάρκεια των υπηρεσιών, τη συνεργασία με τη Διαχειριστική Αρχή και τη συνεχή παρακολούθηση όλων των διαδικασιών μέχρι την ολοκλήρωση του έργου.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «η αποτελεσματικότητα μιας Τεχνικής Υπηρεσίας δεν μετριέται μόνο από τον αριθμό των έργων που εντάσσονται, αλλά κυρίως από την ικανότητά της να τα οδηγεί με ασφάλεια από τη μελέτη στη δημοπράτηση, από τη δημοπράτηση στη σύμβαση και από τη σύμβαση στην ολοκλήρωση και την παράδοσή τους στους πολίτες».

Παρουσιάζοντας αναλυτικά τις παρεμβάσεις του Δήμου, υπογράμμισε ότι τα έργα δεν λειτουργούν αποσπασματικά, αλλά συνθέτουν ένα ενιαίο αναπτυξιακό σχέδιο, όπου οι αστικές αναπλάσεις, οι σχολικές υποδομές, η προσβασιμότητα, η πολιτική προστασία και οι κοινωνικές παρεμβάσεις λειτουργούν συμπληρωματικά, δημιουργώντας ένα συνεκτικό και βιώσιμο αναπτυξιακό αποτύπωμα για τον Δήμο Πηνειού.

«Δίκτυο κοινωνικής προστασίας»

Την κοινωνική διάσταση του σχεδιασμού ανέπτυξε ο Αναπληρωτής Διευθυντής της Διεύθυνσης Διοικητικών Υπηρεσιών κ. Παναγιώτης Σπηλιόπουλος, ο οποίος επισήμανε ότι η οικονομική ανάπτυξη και η τουριστική πρόοδος οφείλουν να συμβαδίζουν με την ενίσχυση του κοινωνικού κράτους. Όπως τόνισε, ο Δήμος Πηνειού επενδύει σταθερά στον άνθρωπο, αξιοποιώντας τα χρηματοδοτικά εργαλεία του ΕΣΠΑ 2021-2027 για τη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου κοινωνικής προστασίας, με στόχο αφενός κανένας δημότης να μη νιώθει μόνος ή αποκλεισμένος και αφετέρου οι κοινωνικές δομές να λειτουργούν ως ουσιαστικό ανάχωμα απέναντι στη φτώχεια και τον κοινωνικό αποκλεισμό.

Σημαντικές εισηγήσεις πραγματοποιήθηκαν επίσης από στελέχη της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης του Προγράμματος «Δυτική Ελλάδα». Ο κ. Νικόλαος Θωμόπουλος από τη Διαχειριστική Αρχή υπογράμμισε ότι η Στρατηγική της ΟΧΕ έχει ήδη δημιουργήσει τις προϋποθέσεις για τη σύνδεση του τουρισμού, του πολιτισμού, της τοπικής οικονομίας και της αστικής ανάπτυξης σε ένα ενιαίο σχέδιο παρέμβασης, επισημαίνοντας ότι ο τελικός στόχος είναι τα έργα να έχουν ουσιαστικό αντίκτυπο και να προσφέρουν πραγματικό όφελος στις τοπικές κοινωνίες.

Σύντομους χαιρετισμούς απηύθυναν ο Δήμαρχος Ανδραβίδας – Κυλλήνης κ. Γιάννης Λέντζας, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ηλείας κ. Κωνσταντίνος Λεβέντης, ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Ηλείας κ. Χρήστος Γεωργακόπουλος, και ο Αρχιμανδρίτης Φιλάρετος.

myILIAnews.gr

Ειδήσεις-Ενημέρωση από την Ηλεία, την Ελλάδα και όλο τον κόσμο!